PRK UM: terkenang pula~

Posted: Februari 21, 2011 in Dunia Semasa, Peribadi

Pilihanraya Kampus UM tidak pernah aman.

Tahun ni pun, kena culik la, usung ‘mayat’ la…..

Selamat terpilih la ye~

Dari dulu hingga kini dan pasti selamanya, itu lah lubuk kontroversi.

Orang kata, ni contoh x bertamadun. Tapi, ada juga kata, ni la bukti keterbukaan.

Aku terkenang satu ketika dulu.

Zaman muda di UM. Pernah dijadikan dan menjadi Calon PRK UM.

Pengalaman yang pelik tp banyak benar mengajar aku.

Entah lah, ketika itu era pecah belah.

Dalam satu puak pun tapi banyak pula assabiyah nya.

Akibatnya, bukan saja dihenyak pihak lawan, puak sendiri pun aku kena.

Tapi, seronok juga, sebab jadi hangat.

Banner kena bakar.

Berpakat dan berebut hantar ‘chai’.

Berdemo bakar nama aku.

Diboikot puak sendiri, semuanya buat sendiri.

Memang lebih hangat dari calon-calon biasa r.

Resultnya, confirm la kalah. haha!

Mungkin ketika itu aku hanya boneka.

Ikut saja perintah.

Tak jelas ideologi nya.

Tapi adakah perjuangan ideologi dalam PRK Mahasiswa…???

Jujurnya, aku belajar banyak perkara.

Jijik.

Kotor.

Duit.

Fitnah.

Gila Kuasa.

Pecah Belah.

Kata manis.

Tikam.

Penat.

Itu lah dia… dunia nya. PRK UM, rasa dan nikmati semua itu.

Tapi, aku bersyukur.

Allah beri peluang aku rasa dan alami….

Terima kasih pada yang memberi peluang.

Terima kasih pada yang sudi bersama-sama, bersengkang mata.

Terima kasih pada yang mengundi. (lebih kurang4K gak, rasanya cam masuk undi hantu ni.. haha!)

Sejak dari itu, kata-kata Abah selalu jd pegangan….

“Jangan kau libat dalam mende-mende ni lg. Besok berasap kubur ko !”

Pada yang kuat, tolonglah suci kan nya~

Advertisements
Komen-komen
  1. Kak Sarah berkata:

    Td ms bc paper ” mahasiswa diculik “.. Sgt2 teringat kat otel.. Zaman muda remaja katanya.. ^_^
    Dan lbh teringat suatu mlm ” sy tak nak sesiapun dlm blk ni kecuali calon… WAKIL CALON pun tak boleh ada… Sentap! ” ekeke…

    Pengalaman byk mengajar… Klau tak lalui sendiri… Tak tahu rasa pahit manisnya PRK UM…huhu…

    Take care otel~~~

  2. Ali Asyraf berkata:

    Tolong la cerita kesedapan makanan di tempat penginapan itu wei… haha!

    p.s politik kerja pun leh tahan gak…

    p.p.s aku pun terpaksa berpolitik di tempat kerja…

    p.p.p.s politik debat?!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s